Verkoopconcepten

concepten

In onze verkoopconcepten smelten de thema’s en mix-denen samen tot een nieuwe benadering van de markt. De Laurier wordt gepresenteerd als een veelzijdige, stijlvolle plant die klassieke waarden combineert met een eigentijdse uitstraling.

Mix-denen

Ons complete plantenbestand is vrij uitgebreid. Het gevaar bestaat dat u letterlijk door de bomen het bos niet meer kunt zien. Om het u gemakkelijker te maken een assortiment te kiezen, hebben we een aantal mix denen samengesteld. Voor ieder marktsegment hebben we een Standaard, Extra en Premium uitvoering gecreëerd. Zodoende kunt u per segment differentiëren naar klantprofiel. Natuurlijk is het altijd mogelijk de samenstelling van de mixen aan te passen naar uw eigen inzicht.

Mix-lagen

In het pot 20cm segment bieden we nu ook mix-lagen aan. Hierdoor wordt het mogelijk kleinere aantallen af te nemen, terwijl u toch de voordelen heeft van de thematische verkoop. U kunt de kar eventueel opvullen met andere Laurieren of zelfs een ander product.

De mix-deen is de eerste stap van het bepalen van een verkoopconcept. Door een mix-laag of -kar te combineren met een thema, behoren talrijke verkoopconcepten tot de mogelijkheden.

Thema’s

De Laurier is niet zomaar een boom. Het is een boom die sinds het ontstaan van de beschaving een speciale plaats inneemt. In alle culturen en in alle tijdsperiodes zijn bijzondere verhalen over de Laurier terug te vinden. Het gaat dus niet zomaar om het verhaal achter de plant. Er zijn vele verhalen, die op vele thema’s/gebeurtenissen van toepassing zijn.

Verkoopconcepten

Al deze verhalen bieden uitgebreide mogelijkheden voor thematische verkoop. In onze verkoopconcepten smelten de thema’s en mix-denen samen tot een nieuwe benadering van de markt. De Laurier wordt gepresenteerd als een veelzijdige, stijlvolle plant die klassieke waarden combineert met een eigentijdse uitstraling.

Een aantal verhalen hebben we reeds uitgewerkt tot concepten, andere verhalen liggen nog op de plank voor toekomstig gebruik. Door te spelen met thema, vormen, maten, potten, decoratie en POS kan de Laurier steeds anders in de markt gezet worden. Zodoende kunt u, of uw klant, zich onderscheiden van uw/zijn concurrenten. Onze kracht is dat wij onze produkten voor iedere klant een passende uitstraling kunnen geven.  Dat is ons en uw unique selling point!

Point Of Sale materialen, POS

Wij maken zelf al onze POS materialen. Dat maakt het mogelijk om flexibel kleine oplages te produceren, zonder dat u last heeft van lange doorlooptijden en/of hoge opstartkosten. Daarnaast kunnen we inspelen op specifieke wensen van de klant. Het afdrukken van logo’s, retailprijzen, barcodes enz is geen enkel probleem. Uw klant kan zelfs zijn eigen artwork aanleveren, dat wij dan afdrukken en aan de planten bevestigen. Wij maken gebruik van robuuste, weersbestendige materialen voor onze etiketten, banners en posters.

Potten

Onze potten komen uit de Nobilis serie. Die naam is zeker geen toeval. Onze leverancier heeft volgens onze specificaties een pot ontwikkeld, waarin de Laurus nobilis het best kan gedijen; de Nobilis pot. Onze Nederlandse zakelijkheid en efficiëntie gecombineerd met Italiaans design en gevoel voor stijl, resulteren in een pot waarin de Laurier volledig tot zijn recht komt.

Vertalingen

We vinden het belangrijk om de eindklant, indien mogelijk, aan te spreken in zijn eigen taal. Het verlaagt de drempel tot kopen en toont belangstelling voor de klant zelf. Daarom hebben we alle verkoopconcepten laten vertalen door een bureau dat gespecialiseerd is in de plantenbranche. Momenteel zijn er 12 talen beschikbaar.